شبکههای اجتماعی زیادی در سراسر دنیا فعالیت دارند و توانستهاند تعداد زیادی از افراد را به خود جذب نمایند و به کسب و کارهای رونقی چشمگیر بدهند و نوع مجازی کسب و کارها را به جوامع معرفی نمایند. با این حجم زیاد از کاربران حضور در این بسترها میتواند فرصتی طلایی برای فروش هر چه بیشتر محصولات و ارائه خدمات باشد. به همین دلیل بودن در این پلتفرمها اهمیت دارد. شرکتهای بزرگی در دنیا هستند کار خود را در ابتدا از شبکههای اجتماعی شروع کردهاند.

استراتژی مارکتینگ در شبکههای اجتماعی
استراتژیهای زیادی برای موفق شدن در شبکههای اجتماعی وجود دارد. اما روشهای اجرا در هر شبکه متفاوت از دیگری است. مسلماً استراتژی مربوط به مارکتینگ در اینستاگرام متفاوت از لینکدین یا فیس بوک است. اما بهطورکلی مهمترین استراتژیهایی که میتوان در شبکههای اجتماعی به کار برد عبارتاند از:
- داشتن محتوای مناسب و کاربردی بر اساس نیاز مخاطب هدف
- در نظر گرفتن مبلغی برای تبلیغات هدفمند در فضای شبکهها
- معرفی کسب و کار و محصول یا خدمات ارائه شده بهوضوح برای جلب اعتماد کاربران و مشتریها
- پویا و فعال بودن در فضاهای مجازی از طریق تولید و انتشار محتوا
- داشتن ارتباطات قوی با مخاطبان هدف و تبدیل آنها به مشتریهای وفادار
- تحلیل و بررسی دقیق رقبا
- برگزاری مسابقهها و برنامههای چالشی و تبلیغی

کدام شبکه اجتماعی برای مارکتینگ بهتر است؟
این سؤالی است که ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود کرده است. شبکههای اجتماعی کارکرد مشابهی دارند و در همه آنها محتواهای مختلف به کاربران ارائه میشود اما شیوه و نحوه عملکردهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال در ایران اینستاگرام برای فروش کالا و خدمات کاربرد زیادی دارد که ممکن است در دیگر کشورها اینگونه نباشد. بههرحال حضور در همه شبکههای اجتماعی نیز منطقی نیست زیرا ممکن است نهتنها باعث پیشرفت نشود بلکه کسب و کار را از رونق نیز بیندازد. پس شبکه اجتماعی مناسب با کسب و کار خود را انتخاب کنید. برای انتخاب چنین شبکهای باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:
- مخاطب: مهمترین موردی که هر کسب و کاری برای حضور و فعالیت در شبکههای اجتماعی در نظر داشته باشید، مخاطب است. پیش از انتخاب پلتفرم خود حتماً بررسی کنید که مخاطب هدف شما در چه شبکههایی بیشتر هستند.
- زمان: زمان اهمیت زیادی دارد زیرا باید بهصورت مستمر و بیوقفه در این شبکهها فعالیت داشته باشید. حضور پویا شرط اصلی در این بسترهای مجازی است.
- منابع و شرایط: پیش از ورود به شبکههای اجتماعی میبایستی تجهیزات و مهارت نیروهای انسانی در دسترس نیز در نظر گرفته شود. مثلاً اگر فردی بخواهد در شبکهای مانند پینترست فعالیت داشته باشد حتماً نیاز به تجهیزات حرفهای برای عکاسی و فیلمبرداری باکیفیت بالا دارد.

مزیت دیجیتال مار
یکی از مهمترین مزیتها در مارکتینگ شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، لینکدین، توییتر، اینستاگرام و… داشتن افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری است. در این بسترها بهراحتی میتوان به تعامل با مخاطبان پرداخت و حس منحصربهفرد بودن را به کاربران القا کرد. استفاده همزمان از انواع محتواها و همچنین کمپینهای مارکتینگ شبکههای اجتماعی را هر چه بیشتر قدرتمند میکند و منجر به هدایت مشتریها به سمت قیف فروش میشود.
چرا باید مارکتینگ شبکههای اجتماعی داشته باشیم؟
مهمترین دلیل برای مارکتینگ در این فضاهای مجازی رشد و گسترش کسب و کار است. حضور در این شبکهها اعتبار برند را نیز افزایش میدهد و تعداد افراد بیشتری با محصول و برند و یا خدماتتان آشنا میشوند. علاوه بر آن، صرفهجویی در زمان دلیل دیگری برای انتخاب این نوع مارکتینگ است. بههرحال زمان برای یک بازاریاب ارزش زیادی دارد زیرا میتواند از ثانیه ثانیه آن در جهت پیشبرد اهداف خود بهره برد. بنابراین زمان صرفهجویی شده را میتوان صرف مراحل دیگری از کسب و کار و یا تجزیه و تحلیل دیگر رقبا کرد. از دیگر مواردی که توجیه کننده مارکتینگ شبکههای اجتماعی است شناخت راحتتر مخاطبان هدف است. این مخاطبان در بسترهای مجازی سادهتر از روشهای سنتی در دسترس هستند.

آموزش حرفهای در گنبد فیروزه
آژانس طراحی و تبلیغات گنبد فیروزه به همراه تیمی حرفهای در مباحث شناخت استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ و نحوه اجرای آن در پلتفرمهای مختلف گامی برای آموزش افراد علاقهمند به این حوزه برداشته است و فرصتی استثنایی را ایجاد کرده تا تجربه خود را در اختیار آنها قرار دهد.
سوالات متداول
امکان گذراندن این دوره در گنبد فیروزه هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری امکان پذیر است.
بله شما میتوانید هزینه دوره در طی دو مرحله پرداخت کنید.