وبسایت نیاز هر کسب و کاری است که باید در دنیای مجازی راهاندازی شود. وبسایت در حقیقت ویترین کسب وکار شماست که کاربر با ورود به فروشگاه مجازی شما آن را مشاهده و تصمیم به خریدن و یا عدم خریدن میگیرد! پس باید دو ویژگی منحصربهفرد داشته باشد: اول، افراد بتوانند آن را بهراحتی پیدا کنند و دوم، بهاندازهای جذاب باشد که نظر کاربران را جلب کند. نکته مهم در این ارتباط آن است که راهاندازی وبسایت بهتنهایی نمیتواند شما را در دسترس همگان قرار دهد بلکه نیاز به سئو شدن سایت وجود دارد به عبارت دیگر سئو برای کسب و کار ضروری است.
چرا سئو؟
هدف هر کسب و کاری برای راهاندازی وبسایت دیده شدن و افزایش تعداد ورودیهای کاربران بهمنظور بالا بردن فروش است. بیشتر افراد برای یافتن نیاز خود در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و… شروع به سرچ کردن میکنند. موتورهای جستجو نیز وبسایتهای مرتبط با کلمه جستجو شده را به کاربران نمایش میدهند. بهطور حتم اگر وبسایتی در رتبههای بالاتر ظاهر شود احتمال کلیک روی آن و ورود کاربر بیشتر است و در نتیجه فروش نیز بهصورت صعودی افزایش پیدا خواهد کرد.

بر اساس آمار حدود ۶۰ درصد افراد بروی اولین وبسایت نمایش داده شده کلیک میکنند. ۲۸ درصد دومین وبسایت را برای ورود انتخاب میکنند و ۱۲ درصد باقی مانده نیز وارد وبسایتهای پایینتر میشوند. این آمار اهمیت داشتن رتبه بالا را در موتورهای جستجو مشخص میکند. رتبه بالاتر یعنی پیشی گرفتن از رقبای دیگر! همچنین، در هر روز ۱۴۰ هزار وبسایت جدید ایجاد و وارد موتورهای جستجو میشوند پس برای ثابت کردن حضورتان در فضای مجازی و بقا در آن باید استراتژی داشته باشید.
سئو یا بهینهسازی موتور جستجو فرآیندی است که به شما در بهبود رتبهی وبسایت در موتورهای جستجو کمک میکند که منجر به افزایش ترافیک بالایی از مشتریان در وبسایت شما خواهد بود.
دیده شدن کسب و کار با سئو
همانگونه که پیشتر نیز اشاره کردیم سئو باعث میشود وبسایت در رتبههای بالاتری قرار گیرد. سئو راهی است برای تشخیص آنکه چه وبسایتی استحقاق قرار گرفتن در رتبهی بهتری را دارد. بهطورکلی گوگل سعی میکند محیطی را فراهم آورد که بر اساس شایستهسالاری شکل گرفته باشد و هر کسب و کاری که نیاز مشتریها را در اولویت خود قرار دهد از نظر گوگل لیاقت بیشتری دارد. کاربران به موتورهای جستجو اطمینان خاطر دارند. بر اساس نظرسنجیهای انجام شده، بیشتر کاربران به وبسایتهایی که در نتایج بالاتر هستند اعتماد بیشتری برای خرید دارند. بنابراین ترافیک این سایتها بیشتر و بیشتر شده و درآمد چشمگیری به دست خواهند آورد و کسب و کارشان توسعه پیدا میکند.

برای دستیابی به این جایگاه راهها و روشهای زیادی وجود دارد که از متداولترین و شناختهشدهترین آنها میتوان به تولید محتوا اشاره کرد. تولید محتوای خاص و منحصربهفرد باید بهگونهای باشد که نیاز مشتریها در نظر گرفته شود و رضایت آنها را جلب کند. تولید محتوای استاندارد باید بر اساس کلمههای کلیدی هدفمندی انجام گردد. اگر محتوا بهگونهای نوشته شود که کاربران زیادی وارد سایت شوند گوگل این موضوع را در نظر گرفته و بر اساس رفتار کاربران و کلیکهای زیاد روی وبسایت رتبه بهتری را برای آن در نظر میگیرد. بههرحال باید دانست که انجام سئو استاندارد بهتدریج بروی درآمد و سود کسب و کار تأثیر گذاشته و سودی چند برابری را به دنبال دارد.
مزیتهای سئو برای کسب و کار
بهطور حتم هدف هر کسب و کاری جذب مشتریهای بالقوه و تبدیل آنها به مشتریهای بالفعل و وفادار است تا بتوانند درآمد بیشتری کسب نمایند و در بازار شلوغ و پرهیاهوی امروز به حیات خود ادامه دهند. هیچ تجارتی بدون درآمد قادر به ادامه دادن مسیر نیست. همانگونه که اشاره شد، سئو در کسب و کارهای اینترنتی به افراد برای رسیدن به این هدف یاری میرساند.

بهطورکلی مزیتهای سئو برای کسب و کار و موفقیت در آن در موارد زیر خلاصه میشود:
افزایش ترافیک وبسایت
بهتر دیده شدن وبسایت در فضای آنلاین
افزایش اعتبار سایتها با استفاده از بک لینکها
جلب اعتماد مشتریها
برندینگ در فضای مجازی
افزایش و بالا بردن کیفیت بالاتر ترافیک وبسایت
سرمایهگذاری برای آینده کسب و کار
نرخ بازگشت سرمایه در زمانی کمتر نسبت به سایر روشها

بازاریابی مقرونبهصرفه تر
پایداری در کسب و کار
در پایان
اگر قصد دارید با استفاده از وبسایتتان درآمد کسب کنید و محصولات و خدمات خود را به افراد بیشتری معرفی نمایید تا ترافیک سایتتان افزایش یابد نباید نقش سئو را در موفقیت و گسترش کسب و کار نادیده بگیرید. موتورهای جستجو بهصورت منظم سایتها را بررسی و جستجو میکنند و درصورتیکه محتوا با نظم مشخصی جدید و بهروز شوند، از دید آنها پنهان نمیماند و رتبههای بهتری برای وبسایت در نظر گرفته میشود. پس برای بهبود وضعیت سایت خود همین حالا دست به کار شوید!