همه افراد فعال در دنیای دیجیتال تلاش می‌کنند تا گوی سبقت را از یکدیگر گرفته و در رتبه‌های بهتری در موتورهای جستجو قرار بگیرند. آن‌ها برای موفقیت در این مسیر استراتژی‌های مختلفی در پیش می‌گیرند. بک لینک‌های از مهم‌ترین روش‌ها برای سئو کردن هر چه بهتر سایت است و نقش شریان‌های حیاتی را برای آن‌ها دارد و تأثیر چشمگیری روی رتبه بندی و قرار گرفتن جایگاه وب سایت در نتایج جستجوی دارند که نشان دهنده اهمیت بک لینک‌ها هستند.

بک لینک چیست؟

برای درک بهتر بک لینک بهتر است کلمه کلمه پیش رفت. به‌طورکلی لینک کلمه یا عبارتی در وب سایت است که با کلیک کردن روی آن صفحه جدیدی پیش روی کاربر گشوده شده و وارد می‌شود. لینک‌ها می‌توانند بروی تصاویر نیز قرار بگیرند که در این شرایط با کلیک کردن روی عکس مخاطب به صفحه دیگر می‌رود. لینک‌ها به دو صورت قابل اعمال هستند لینک‌های داخلی و لینک‌های خارجی. لینک‌های داخلی لینک‌هایی هستند که کاربر از یک صفحه در یک وب سایت خاص به سمت صفحه‌ای دیگر در همان وب سایت هدایت می‌شود درصورتی‌که لینک‌های خارجی ما بین وب سایت‌های مختلف قرار دارد.

( اگر دوست دارید بیشتر درباره لینک‌های داخلی بدانید مقاله لینک سازی داخلی و رتبه‌بندی در گوگل را بخوانید.)

به این مفهوم که مخاطب از وب سایتی به وب سایت دیگر هدایت می‌شود. بک لینک‌ها از نوع لینک‌های خارجی هستند. پس زمانی که شما از وب سایت خودتان لینکی به وب سایت دیگر می‌دهید به آن وب سایت بک لینک داده‌ایم. هر چه بک لینک‌های ارزشمند برای وب سایتی بیشتر باشد، در بهبود در رتبه بندی تأثیر بیشتری می‌گذارد. بنابراین برای بهتر شدن سئو سایت خود می‌بایستی به وب سایت شما از دیگر سایت‌ها لینک داده شود.

اهمیت بک لینک‌ها

کدام بک لینک‌ها مناسب هستند؟

هر بک لینکی نمی‌تواند رتبه بندی وب سایت را در گوگل بهبود بدهد حتی ممکن را به‌صورت معکوس عمل کرده و وضعیت وب سایت را وخیم‌تر کند. بنابراین بک لینک‌ها باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا بتواند تأثیری در جایگاه نتایج جستجو گوگل داشته باشد. این ویژگی‌های عبارت‌اند از:

الف) ارتباط بک لینک

گوگل ارتباط بک لینک‌ها را تشخیص می‌دهد و منبعی که از آن بک لینک گرفته می‌شود به‌اندازه خود لینک اهمیت دارد. به‌عنوان‌مثال اگر وب سایت شما درباره موضوعات پزشکی است باید از وب سایت‌هایی بک لینک داشته باشد که در این زمینه فعالیت دارند. داشتن تناسب و هماهنگی میان وب سایت‌ها در برگیرنده دو مزیت مهم است: اول آن‌که رتبه بندی در گوگل بهتر می‌گردد و دومین مزیت دستیابی به مشتریان بالقوه بیشتری است.

ب) وب سایت‌های معتبر

به دلیل آن‌که استفاده از بک لینک‌ها بسیار مرسوم شده است، فقط متناسب بودن وب سایت‌ها نمی‌تواند راضی کننده گوگل باشد بلکه علاوه بر آن داشتن بک لینک از وب سایت‌های معتبر باید انجام شود. زیرا گوگل به آن‌ها اعتماد دارند. بک لینک از سایت‌های بی‌کیفیت با اسپم‌های بالا تأثیرگذار نیستند.

ج) لینک‌های فالو و نوفالو

بک لینک‌ها به‌طور پیش فرض فالو هستند یعنی از گوگل ارزشمندند. لینک‌های نوفالوو هیچ ارزشی برای گوگل ندارند. طبیعتاً ازآنجایی‌که فقط لینک‌های فالو ارزش وب‌سایت منبع را به وب‌سایت لینک شده انتقال می‌دهند، لذا برای بهبود سئوی وب‌سایت‌های خود باید به دنبال گرفتن بک‌لینک‌های فالو باشید. درعین‌حال، اینکه فقط لینک‌های فالو داشته باشید می‌تواند از دید موتورهای جستجو غیرطبیعی به نظر برسد. درواقع، لینک‌های نوفالو هم می‌توانند به‌طور غیرمستقیم بر رتبه شما تأثیر بگذارند. جایی که بک لینک خود را قرار میدهید اهمیت زیادی دارد. بک لینک هایی که در وسط جملات یا متن قرار می گیرند ارزش بیشتری دارند؛ زیرا ارتباط مستقیمی با موضوعات و کلمات کلیدی در صفحات وب دارند.

در پایان

بک لینک‌های تأثیر زیادی روی محبوبیت، ارتباطات و اعتبار وب سایت دارند و این شرایط را فراهم می‌آورند تا اعتبار و رتبه بندی سایت در گوگل هر چه بیشتر افزا‌یش یابد. پس به‌طور خلاصه می‌توان گفت بک لینک تأثیر مستقیم روی سئو سایت خواهد داشت. رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو افزایش ترافیک و در نتیجه ورود بیشتر کاربران را به دنبال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *