چند سالی است که تب شبکه‌های مجازی در دنیا زیاد شده است. ایران نیز از این قاعده مستثنا نبوده و بسیاری افراد وارد شبکه‌های اجتماعی شده و فعالیت دارند. در این میان نوع جدیدی از کسب و کار پا به عرصه‌ی ظهور گذاشت یعنی کسب و کار در فضاهای مجازی. اگرچه مردم در ابتدا تمایل چندانی به خرید‌های اینترنتی نداشتند اما با گذشت زمان و آشنا شدن با این کسب و کارها خریدهای اینترنتی روز به روز افزایش یافت و توانست جای خود را در میان مصرف‌کننده‌ها باز کند. شبکه‌های مجازی بستر مناسبی برای کسب و کارها کوچک و نوپا شد. در این میان در ایران اینستاگرام بیش از دیگر شبکه‌ها مورد استقبال قرار گرفت و تعداد زیادی از افراد در غالب فرد یا شرکت محصولات خود را عرضه کردند. در این میان تعدادی موفق و برخی دیگر شکست خوردند! اما چرا؟؟؟ به نظر می‌رسد با آموزش فروش در اینستاگرام در اصفهان یا اینستاگرام مارکتینگ می‌توان پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پیمود.

بازار کار در اینستاگرام

همان گونه که پیش‌تر نیز اشاره شد امروزه کسب و کار در اینستاگرام به بازاری سودآور تبدیل شده است و سود زیادی در آن نهفته است. اگرچه در اینستاگرام همه مشاغل وجود دارند و بر تعداد آن‌ها نیز افزوده می‌شود اما این بازار مجازی بزرگ برای همه به‌اندازه کافی فضا دارد و هر کس بر اساس ترفندهایی که می‌زند می‌تواند از آن کسب درامد داشته باشد. هر فردی بر مبنای تخصص و مهارتی که دارد می‌تواند مخاطبان خود را داشته باشد و محصولات و خدمات خود را برای آن‌ها ارائه دهد. اگر شرکت‌ها یا افرادی که در اینستاگرام فعالیت دارند با روش‌ها و استراتژی‌های آن آشنایی کامل داشته باشند می‌توانند از این دریای بی‌پایان سود زیادی کسب نمایند.

چرا فروش در اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ اهمیت دارد؟

تعداد کاربران در اینستاگرام ۱.۳ میلیارد بوده و یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن ها در جهان است. این اپلیکیشن چه ویژگی‌هایی دارد که این‌قدر برای فروش محصولات یا ارائه خدمات مورد استقبال قرار گرفته است و چرا باید آن را برای فروش انتخاب کنیم؟

۱-دانلود رایگان

مسلماً برای راه‌اندازی فروشگاهی واقعی یا استفاده از سایت‌های فروش هزینه‌های زیادی باید صرف و پرداخت شود. اما ایجاد فروشگاهی در اینستاگرام نیازی به هزینه نداشته و حتی دانلود اپلیکیشن آن نیز رایگان است و در هزینه‌ها نیز به‌شدت صرفه جویی می‌شود. تنها چیزی که لازم است ساختن یک بیزینس اکانت و یا تبدیل پیج معمولی به یک پیچ بیزینسی است!

۲- مارکتینگ ساده و بدون هزینه

دانلود و نصب رایگان این اپلیکیشن منجر می‌گردد که افراد زیادی در این فضا حضور داشته باشند و به‌راحتی جذب محصولات و یا خدمات شما گردند. در اینستاگرام برخلاف روش‌های سنتی، مارکتینگ رایگان و بدون هزینه خواهد بود. البته پیج هایی هستند که تبلیغات انجام می‌دهند اما هزینه‌ی تبلیغات بسیار مقرون به‌صرفه‌تر است.

۳- تعداد کاربران بالا

همانگونه که پیشتر هم گفته شد تعداد افرادی که در این فضا فعالیت دارند زیاد است و روز به روز نیز افزایش پیدا می همان‌گونه که پیش‌تر هم گفته شد تعداد افرادی که در این فضا فعالیت دارند زیاد است و روز به روز نیز افزایش پیدا می‌کند. این مخاطبان مصرف‌کننده‌های کالا یا خدمات شما هستند. اگر اصول و قوانین فروش در اینستاگرام را آموزش ‌دیده باشید حتماً فروش بالایی خواهید داشت.

۴- ارتباط سریع و مستقیم با مخاطب

تعامل با مخاطب یکی از استراتژی‌های مهم در فروش است. هر چه تعاملات با مشتری بیشتر باشد احتمال تبدیل شدن مشتری‌های عادی به مشتری‌های وفادار بیشتر خواهد بود. هم‌چنین با تعامل و گفتگوی بیشتر با مشتری اعتماد بیشتری جلب شده و احتمال خرید بالا می‌رود.

آموزش فروش در اینستاگرام

افراد زیادی فروشگاه‌های مجازی در اینستاگرام راه‌اندازی کرده‌اند اما همه موفق نبودند. با وجود آن‌که همه از یک فضا استفاده کرده‌اند پس چه دلیلی برای موفقیت و عدم موفقیت وجود دارد؟

پاسخ این سؤال عدم آموزش صحیح برای فروش در اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ است. به‌هرحال فروش در هر پلتفرمی اصول و قوانین مخصوص به خود را دارد. اینستاگرام با همه سادگی که در ظاهرش نهفته است اما پیچیدگی‌های ظریفی نیز دارد که در صورت ناآگاهی از آن‌ها، منجر به شکست می‌گردد.

آموزش فروش در اینستاگرام را فقط از حرفه‌ای ها بخواهید. کانون آگهی و تبلیغات گنبد فیروزه در کنار شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *