علیرضا تقوی گفت و گوی خود را با اشاره به چالش هایی که فعالین حوزه صنایع غذایی و صاحبین برند در سالهای فعالیت خود با آن رو به رو هستند آغاز کرد :
چالشها و محدودیتها در زمینهي صنایع غذایی برمیگردد به مواد اولیه. مواد اولیه مااز سوی دولت باید تامین شود، به طور مثال، یکی از مهمترین موادهای اولیه محصولات ما سویا است و خب تامین سویا از سوی تولیدکنندگان شخصی خود با چالش ها و سختی های بسیاری رو به روست.
دسترسی به قیمتها و چالشهای مارکتینگ:
تقوی در قامت مدیر مارکتینگ برند آسان دربارهی چالشهای قیمتگذاری مواد غذایی و محصولات بیان کرد:
در مبحث قیمت گذاری بسیاری از محصولات مانند ربگوجه و آردها، قیمتها از سمت تعزیرات تعیین میشود و ما به عنوان تولیدکنندگان و یک برند با بیش از 55 سال سابقه، نمیتوانیم به شکلی که باید با قیمتها ارتباط برقرار کنیم و این خود میتواند تأثیر بسزایی بر روی روند مارکتینگ و برندینگ یک برند داشته باشد.
سیویکمین نمایشگاه آگروفود تهران 1403:
علیرضا تقوی با توجه به دومین حضور برند آسان – شرکت کشت و صنعت پیاذر درباره آیندهي صنایع غذایی ایران ادامه داد:
صنایع غذایی ایران پتانسیل بسیار بالایی برای رشد دارد اما به شرطی که بتواند دست از خامفروشی بکشد. خامفروشی، بستهبندی های ضعیف و شناخته نشدن بسیاری از محصولات ایران به دیگر کشورها برای بحث صادرات نقاط ضعف مهم و تأثیرگذاریاست که صنایع غذایی ایران و رشد آینده را به چالش کشیده است. اگر بخواهیم نسبت به گذشته نگاه کنیم، در این نمایشگاه میتوان تغییرات موثری را نسبت به نمایشگاه اکسپو که پیشتر برگزار شده بود، مشاهده کرد.
از پیشرفتهای چشم گیر میتوان به شرکتها و فعالیت و تمرکز برندها بر روی زیبایی هویت بصری برند و بسته بندی خود اشاره کرد.
برندسازی و مارکتینگ:
تقوی دربارهی برندسازی و ریبرندینگ و تأثیر آن بر روی پروسهی موفقیت یک برند افزود:
برندسازی و یا ریبرندینگ تأثیر بسیاری بر روی پروسهی موفقیت برند و مارکتینگ آن دارد. پروسه ی برندینگ پروسه ای است که به شکل هوشمندانه و آرام باید طی شود. برند های امروزی باید به سمت مدرنیته رفته و خود را با دنیای پیش رو هماهنگ سازند. برند فرمند خیلی هوشمندانه و با کمترین تغییرات دارد برند خود را مدرن میکند، اسم حفظ میشود اما به سمت مدرنیته شدن و همگام شدن با متدای طراحی روز دنیا میرود.
شرکت کشت و صنعت پیاذر از سال 1348 فعالیت خود را با برند آسان آغاز کرده است. تولید کننده و عرضه کننده انواع محصولات غذایی خشک مانند: انواع پودرکیک، سبزیجات خشک، انواع ادویه ها و آردها و … است که با رعایت دقیق استانداردهای روز جهانی در ایران تولید میشود.
منابع انسانی شایسته برند آسان، بهترین مواد اولیه را با استفاده از تکنولوژی های روز به کار می گیرند تا برند آسان بتواند ضمن پاسخگویی به نیازهای مشتریان خود در جامعه، با ارائه کیفیتی قابل رقابت در سطح تولیدات غذایی در سطح کشور و بازارهای بین المللی گام نهد. برند آسان با بیش از 50 سال سابقه تولید در کنار تلاش هر چه بیشتر برای افزودن غذای سالم و مغذی به سبد تغذیه خانواده، همواره پایبند به تعهدات تجاری خود در طول زنجیره تأمین و نیز در ارتباط با تمامی گروه های ذی نفع، به ویژه مشتریان (خریداران عمده، توزیع کنندگان خرد و مصرف کنندگان) است.